2016. március 1., kedd

Podwale Piwna Kompania (Varsó)

Látogatás időpontja:

2014. február 3..

2014 telén sokadik alkalommal jártam már Varsóban, de az előző látogatások mindegyike a '80-as évek végére esett, amikor még Lengyelország velünk együtt még a város nevével fémjelzett szerződés hatálya alá esett... Akkoriban dúlt a bevásárlóturzmus, a viszonylag erős magyar forint kellemes lehetőséget biztosított arra, hogy megfelelő üzletek köttessenek, de nekem gyerekfejjel az egészből csak annyi maradt meg, hogy Varsó egy nagyon szürke, ködös város, ahol sok néznivaló nincs, ellenben rengeteg ronda szocreál épület van...

Sok év elteltével tehát érdekes volt visszatérni, s bizony ott is sok változás volt a 20 évvel korábbi állapotokhoz képest. (Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy 2011 tavaszán jártam Bydgoscz-ban, s akkor is Varsóban szálltam át, a változás szele már akkor megcsapott, de nem volt időm akkor élmények begyűjtésére...)

Nem akartem totálisan felkészületlenül érkezni a városba, így előzetesen tájékozódtam, hogy szabadidőnkben majd milyen egységeket érdemes esetleg meglátogatni, ha az idő is engedi. Ezek közül az egyik volt ez a hely, amelyet osztrák barátommal és kollégámmal este kerestünk fel, miután meglátogattuk délután a varsói felkelés emlékére létrehozott múzeumot (ez mindenképp megér egy látogatást, ha Varsóban vagytok).

A sok pozitív változás ellenére maga Varsó sajnos nem nyűgözött le, ha választanom kéne a magyar és a lengyel főváros között szépségben, egyértelműen Budapest jönne ki győztesen. A II. világháború vége felé a város nagymértékben megsemmisült, de ez igaz Budapestre is, így mindössze csak ezzel a minőségi különbség nem indokolható... Mindenesetre a Podvale 25-ig sétálva bejártuk a belvárosi utcákat, de sok említésre méltó dologgal nem találkoztam, ha csak ezt nem tekintjük annak:

Azért ez nagyon ritka, hogy ezt a két autót egymás mellett lehet fotózni, különösen felhívnám a figyelmet az egyik autó országjelzésére...

A Piwna Kompania egyébként nem csupán étterem, illetve söröző: szállást is biztosítanak, ha éppen arra volna igény. A belső tér számomra egyértelműen a müncheni sörözőket idézi (hah, ott is adós vagyok posztokkal...), illetve tán Prágát, de tán fogadjuk el inkább, hogy így néz ki egy tipikus lengyel egység is:)

Kollégám tatár beefsteak-re nevezett be, én meg sokáig a csülökkel szemeztem, végül a "könnyed" leves (zurek) és hal mellett döntöttem, amit egy rakás Tyskie-vel kellett mindenképp leöblíteni... Az első sörhöz kaptunk némi "sörkorcsolyát", ami némi savanyúság képében manifesztálódott, ilynnel még nem fuotttam össze:

Ez pedig a leves:

A hal szimpla tengeri halfilé volt (sejtésem szerint pangasius...), némi zöldséggel:

Másodjára egy újabb hölgy jött az asztalunkhoz, és irtó rondán nézett ránk, amikor közöltük, hogy "kicsi" (értsd: fél liter...) sört kérünk, kezdtem úgy érezni magamat, mintha Münchenben ülnék egy kocsmában... Szóval nem maradhattunk szégyenben, és kaptunk egy fokkal nagyobb Tyskie-t:

Azért a végére kissé elfáradtunk, mire mindent megettünk, s akkor toppant elénk a legelső leányzó a "ház ajándékával", aminek a lengyel nevére már fél perc múlva sem emlékeztem, de kissé édes volt:

Ha egy hangulatos, esetleg zenés vacsorára vágytok Varsóban, s csak a jó ivósör a fontos, akkor bátran ajánlom ezt a helyet...