2014. december 17., szerda

Szent Anna Fogadó, Berkenye

Látogatás időpontja:

2014. november 30.

Na már most a látogatás időpontjánál el kell időzni egy kicsit. Nem ez volt az első alkalom ugyanis, hogy ezen a helyen jártam, kedves barátommal már számos alkalommal voltam itt, de ezek az alkalmak mind a 2010. előtti időszakra estek, így kíváncsian vártam, hogy milyen irányban történtek elmozdulások az elmúlt évek alatt...

Ha esetleg valaki nem tudná, Berkenye a Börzsöny gyöngyszeme, egy varázslatos kis sváb falucska Nógrádtól nem messze (szép időben a vár is kitűnően látható), van egy szép tavacskája is, a hegyek karnyújtásnyira, rend van és tisztaság, soroljam még? Egy szóval: mindenképp érdemes ide ellátogatni. Én a látogatást összekötöttem egy "téli" túrával is, Nógrádról indulva felmentünk a Csóványosra (938 méter, egyesek szerint 939...), s onnan vissza Berkenyére, ami nagyjából 24 km.

Induláskor is hideg volt, de az út nem volt megfagyva, sár mindenütt, 600 méter felett meg teljesen más évszak várt ránk: az új kilátó felé jégbe dermedt fák és szél fogadott minket, s egyre nőtt a hó mennyisége is a földön. Utólag nézve az eseményeket, a szombati nap volt az utolsó, amikor még fel lehetett menni oda, úgy nézzétek ezeket a képeket:

A túra után kellemesen elfáradtunk, így az estét és a következő délelőttöt pihenéssel töltöttük, majd utána látogattunk el ebédelni a Szent Anna fogadóba. Mint írtam, jártam már ott korábban, így nem lepett meg a gondozott porta, bár történtek változások azért. Úgy tűnik, az utca túloldalán lévő épületek is a fogadóhoz tartoznak immáron, szépen rendben vannak azok is, konferenciaterem és "lakodalmas ház" van ott.

A belső enteriőr nagyon nem változott, de megmaradt az igényesség, jó ide belépni. Az étlap nem túl hosszú, de jól felépített, kihívás választani, mert több olyan tétel is akadt, amit szívesen rendeltem volna. Végül a sváb bableves mellett kötöttem ki az izgalmas leírás miatt.

Fedővel...
Sörkínálatban nem vagyunk azonban nagyon elkényeztetve, ott jártamkor például csapolt sör nem szerepelt a kínálatban. Így kértem egy búzasört, de semmi gond nem volt így, a leveshez teljesen tökéletes párosítás volt.
... és anélkül
A levest kis lábosban hozzák ki, mellé még kapunk egy kis savanyú káposztát és tejfölt, ízlés szerint lehet alakítani az ügyet. A leves sűrű, és a zöldségek mellett füstölt csülök gondoskodik a tartalmasságról, s a lábos mérete nagyon csalóka: először azt hittem, hogy kevés lesz, de távolról sem. Valószínűleg tányérban kifejezve több lehet, mint egy normál mélytányérnyi mennyiség...

Mi egyébként nyitáskor érkeztünk, s már akkor is voltak bent, de a vendégek folyamatosan érkeztek, igen csak népszerűnek tűnik az étterem. A magam részéről meg is tudom érteni, csalódásban itt még nem volt részem.

Edelweiss Hefetrüb

Na de ugye azért ittam sört is... Hazudnék, ha azt mondanám, hogy újdonság volt ez a sör, mert már számos alkalommal kóstoltam ezt a sört az elmúlt évek során. Idehaza nem túl nagy kihívás hozzájutni, mondhatni ez az egyik legkönnyebben hozzáférhető felső erjesztésű búzasör (Ausztria, Kaltenhausen), és máris kapcsolódhatna hozzá a jól bevált sztereotípia, hogy akkor nem is lehet jó.

Szerencsére nem így van, számomra az átlag felett teljesített x évvel ezelőtt. és most is. Megspékelték egy darabka citrommal is, de ebben inkább most több volt a bosszúság, folyton csúszkált, és mindig pont oda, ahová szomjas ajkamat illettem volna...:)

A színe nem túl mély, inkább lagerre hajaz, az opálosság nagyjából 9,5 % (igen, lemértem...), a hab viszont tökély. Ízre enyhén korianderes lime, nem édes. Szerintem tavasz és nyár idején kimondottan hűsítő lehet, de a forró levesnek is kiváló kiegészítője volt.

Megjelenés7
Íz8
Aroma és jellegzetességek  7
Összhatás13
Összesen35

Egy szó mint száz, ha a Börzsönyben vagy környékén kirándultok, s szükség van egy kis energiafeltöltésre a délután a folyamán, akkor ez a hely kiválóan alkalmas rá. (Nem szignifikáns információ gasztronómiailag, de az étterem ingyenes wifi-t is biztosít az arra fogékonyaknak...)

Elérhetőségek:

2641 Berkenye, Petőfi u. 1.
Telefon/Fax: +36 35/362-078
Mobil: +36 30/4811-455
Web: www.berkenyepanzio.hu
e-mail: aniko@berkenye.hu

2 megjegyzés:

1. Köszönöm, köszönjük ezt a melegszívű méltatást, és csak bólogatni tudok örömömben. :)

VálaszTörlés
  2. Ugyan már nincs mit...:) Mindenkinek érdeme szerint...:)