2020. október 15., csütörtök

Meretare (Narva-Jõesuu)

Látogatás időpontja:

2020. augusztus 22.

Eltökélt szándékkal érkeztünk meg aznap délelőtt Narva-Jõesuu-ba, hogy ha a fene fenét eszik is, mi aznap akkor is fürödni fogunk a tengerben...

Sajnos nem volt olyan jó meleg idő aznap, mint előtte nap, de nagy mázlinkra volt egy kb másfél órás időablak, amikor ezt a fürdést meg lehetett ejteni, és még halo jelenséget is láttunk (kép alant), ami azért ritkaság...

Aztán szépen lassan megjöttek a felhők (később az eső is...), és a felhők elől menekülve jöttünk be ebédelni ide. Nagy választék nincs a parton (Észtországban nem nagyon dívik ez az iparág, bár azért Narva-Jõesuu-ban még mindig több egységgel találkozni, mint mondjuk a fővárosban a strandok mentén...), így nem volt nehéz itt kikötni...

Volt csapolt Leffe, így most ezt választottam kézműves sörök hiányában...

Íme az említett halo jelenség...

A fokhagymás-chilis rák nem volt nagy eresztés szerintem, nem is fokhagymás nagyon, és nem is nagyon chilis, cserébe bontogathattam magam... Alapvetően nincs azzal bajom, ha nekem kell a rákokat a páncéljából kiszedni, de Portugáliában és Spanyolországban a fokhagymás rák tipikusan olyan étel, amit már héj nélkül készítenek el...

... és még egy kép a halo-ról...

A tursk nevű halból (kecseege szerű állat, a magyar neve állítólag atlanti tőkehal) készített fogás eléggé ízetlen volt,...

Ez volt a legjobb választás, sült nyúlcomb:

És ha már ott voltunk, barátunk korábbi ajánlására hallgatva megkóstoltuk a a Narva Silmud nevű különlegességet... Ha minden igaz, akkor ez az állat a folyami ingola, és igazából nem hal, inkább élésödőnek lehetne nevezni, mert a halak testén élősködik leginkább...

De igazából ez mindegy is, mert ettől még lehetne jó, de nem. Nagy valószínűséggel a fenti linken látható konzervből vettek ki pár darabot, és azt melegítették fel nekem salátával. Az ízéből ítélve a marinálás és konzerválás előtt ezt az állatot nem szokás kibelezni, az egésznek leginkább ürülékhez hasonló íze volt, azt hiszem ezzel a jellemzéssel nem csináltam nagy kedvet hozzá...

Megkóstoltunk egy golos nevű kávékülönlegességet a végén, de elképzelhető, hogy a nevére rosszul emlékszem, mert most hirtelen nem találok róla semmit... Mindenesetre azért jó volt...

A tengerpart kivételesen szép (több kilométer hosszú a strand), mindenképp megér szerintem egy kirándulást, ha Narva környékén jártok...