2018. május 2., szerda

Viikingite küla (Saula, Észtország)

Látogatás ideje:

2011. június 19.

A Viking falu honlapja 2011-ben is már frissítésért és jobbításért kiáltott, a helyzet azóta sem javult... Akkoriban is gyakorlatilag lehetetlen volt kideríteni, hogy nyitva vannak-e az adott időszakban vagy sem, így érdemes volt előtte e-mailben foglalni, ha csak nem pont arra jártunk valami miatt, és megérte kockáztatni...

Először tehát 2011-ben jártunk arra, de a júniushoz mérten rettentő hideg volt, kabátban küzdöttünk az esőben az ebédünk megfogásáért, de nem sikerült egyetlen pisztrángot sem megakasztanunk, így szégyenszemre azt kellett kérnünk, hogy emeljenek ki nekünk egyet az előre beterelt állatok közül a szeparált hálós részből...

Amíg készült az ebéd, körbejártuk a falut:

Hatalmas területen fekszik a komplexum, és egész biztos, hogy azóta még több minden van a területen, akkoriban egy "korabeli" viking vár volt és egy színpad. A területen egy patak is van, amely időnkét folyóvá duzzad, ilyenkor hajózni is lehet rajta... Fél óra séta után visszatértünk az étterembe:

Saját korsó van (vettem is egyet), amiből akkortájt például ezt a Hacker-Pschorr sört lehetett inni (az észt sörforradalom még sehol se volt akkortájt...).

Foglalt asztalunk vol...

Az első pisztráng Észtországban...

Ez volt az első alkalom, hogy Észtországban pisztrángot ettünk, és mindjárt dilemmába kerültünk, mert lehetett kérni füstölve és sütve is. Gyorsan feloldottuk a problémát, kértünk egy ilyet és egy olyat is... Nehéz volt eldönteni, melyik sikerült jobban....

Nem fogjátok elhnni, de még desszert is belénk fért:

Az étlap...

2012. április 1.

A második látogatásra a következő évben került sor, amikor a tél utáni olvadás után a környéken megnő a talajvíz szintje, és például akkor érdemes megtekinteni a híres "boszorkánykutat" is, érdekes jelenség, ahogy a víz utat tör magának:

A kirándulás után látogattunk el a viking faluba, ahol éhes gyomrunkat kellemetlen meglepetés érte: "elfogyott" a hal, bár érdekes módon a szomszédos asztalnál később rendelő társaságnak még jutott... No mindegy, azért mi sem haltunk éhen, kaptunk két "minden bele" stílusú tálat, csak hát halra voltunk beállítódva...

Remélem, hogy sikerül még erre a helyre visszatérnünk valaha...